News

cop21_paris.jpg

Geçtiğimiz Aralık ayında Paris'te gerçekleştirilen Birleşmiş Milletler 21. Taraflar Konferansı ve imzalanan Paris Anlaşması'nın detaylarını Genel Sekreterimiz Mete İmer'in yorumuyla sizlerle paylaşıyoruz. Mete İmer'in kaleminden daha detaylı Paris Anlaşması yazısına Dönüşüm dergimizde yer verdik. Dergimize buradan  ulaşabilirsiniz. 

2015'in çevreyle ilgili en önemli gelişmesi, 12 Aralık 2015'te, Paris'te, iklim değişikliği konusunda düzenlenen Birleşmiş Milletler 21. Taraflar Konferansı'nda aralarında Türkiye'nin de bulunduğu 195 ülkenin üzerinde uzlaştığı Paris Anlaşması'dır. Bu yazıda, Paris Anlaşması, belirli başlıklar altında, özet olarak ve 21. Taraflar Konferansı'nın Anlaşma'nın kabulü ve uygulanmasına ilişkin uzlaştığı eylemlerle birlikte ele alınmıştır. Yazıda Paris Anlaşması için kısaca ‘Anlaşma', Anlaşma'ya taraf olan ülke veya birlik için ‘Taraf', BM İklim Değişikliği Çerçeve Konvansiyonu için ‘Konvansiyon' kısaltmaları kullanılmıştır.

ANLAŞMANIN AMACI
Anlaşma, Konvansiyon'un uygulanmasını pekiştirerek, sürdürülebilir gelişmeyi ve yoksulluğun ortadan kaldırılmasını dikkate alarak:
(a) Küresel ortalama sıcaklık artışının endüstri öncesi düzeylere göre 2 °C'nin altında tutulması ve artışın 1,5 °C ile sınırlandırılması için gerekli çabaların gösterilmesi,
(b) İklim değişikliğinin elverişsiz etkilerine karşı direncin artırılması; düşük sera gazı salımlarına geçilmesinin, gıda üretiminin tehdit edilmeksizin, teşvik edilmesi,
(c) Düşük sera gazı salımlarının sağlanması ve iklim değişikliğine karşı direnç kazanılması yönünde mali katkı akışı
yoluyla iklim değişikliği tehdidine karşı küresel tepkiyi güçlendirmeyi amaçlamaktadır. (Madde 2)

SALIMLARIN AZALTILMASI
İklim değişikliğinin azaltılması (climate change mitigation) - ki bundan böyle ‘Azaltım' olarak kısaltılacaktır - iklimde uzun vadede meydana gelecek değişikliklerin hızını ve büyüklüğünü sınırlayacak eylemleri içermektedir. Azaltım insandan kaynaklanan sera gazı salımlarının azaltılmasını ifade etmekte; karbon yutaklarının kapasitelerinin arttırılması, örneğin yeniden ormanlandırma çalışmaları da Azaltım kapsamına girmektedir. Azaltım ile ilgili esas hükümler Anlaşma'da Madde 4'te yer almaktadır.

 

akcansa_logo.jpg

ÇEVKO Vakfı'nın 47. Üyesi Akçansa Çimento Sanayi ve Ticaret A.Ş. oldu

Akçansa Hakkında
Temelleri 1967 ve 1974 yıllarında Akçimento ve Çanakkale Çimento ile atılan ve 1996 yılında bu iki şirketin birleşmesi sonucunda Türkiye'nin en büyük çimento üreticisi konumuna gelen Akçansa, bir Sabancı Holding ve HeidelbergCement ortak kuruluşudur.

Çimento ve hazır beton üretiminde Marmara, Ege ve Karadeniz bölgelerinde faaliyet gösteren Akçansa, iştiraki olan Betonsa şirketi ile 1998 yılında birleşmesi sonucunda, Marmara ve Ege bölgelerine yayılmış 40'a yakın hazır beton tesisinde "Betonsa" markasıyla hizmet vermektedir. Diğer bir iştiraki olan Agregasa Agrega San.veTic.A.Ş. ile 2002 yılında birleşmiş ve agrega üretim faaliyetini "Agregasa" markası altında sürdürmektedir.

Akçansa; hem yurt içindeki müşterilerin hem de yurtdışındaki müşterilerin taleplerini karşılamak ve farklılıkların zor algılandığı bu sektörde fiyat unsurunun da ötesinde rekabet edebilmek amacıyla "üretim ve hizmette en kaliteli" olmayı hedeflemiştir.

Akçansa'nın vizyonu, tüm paydaşları tarafından güvenilen ve en çok tercih edilen iş modeline sahip şirket olarak, yapı malzemeleri sektöründe tüm sınırların ötesinde sürdürülebilir büyümektir.

Akçansa'nın misyonu, toplumsal, çevresel, yasal ve etik değerlere bağlı kültürü ile tüm sosyal paydaşları için değer yaratarak, toplumun yaşam kalitesini yükselten lider yapı malzemeleri şirketi olmaktır.

cevko_ocuk.jpg

Çocuk eğitimlerimizi interaktif ve sürdürülebilir hale getirmek amacıyla 2011 yılında kurulan cevkocouk.org internet sitemizin yenilenme çalışmaları tamamlandı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı ve T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı işbirliğinde okullara çevre ve geri dönüşüm konusunda çevrimiçi kaynak olarak tanıtılacak internet sitemizin gerek içeriği, gerekse ara yüzü tamamıyla yenilendi.

Öğretmenlerimize eğitim çalışmalarında yardımcı olmak amacıyla yeni hazırladığımız 8 animasyon filmini de barındıran sitemizde ayrıca, çevrimiçi eğitimlerin bulunduğu özel bir bölüm de yer alıyor. Sitemiz; Çevreci Kedi Çevki Geri Dönüşüm Yolunda tiyatro oyunumuzun tanıtıldığı ve Atıktan Sanata bölümümüzü içeren Sanat sayfası, okullarımızdan gelen çevre konulu etkinliklerin, ÇEVKO'dan haberlerin ve gündemdeki çevre haberlerinin yer aldığı haberler bölümü, ÇEVKO Vakfı tarafından yeni hazırlanan Boyama Oyunu ve Geri Dönüşüm oyununu barındırıyor. Ayrıca öğretmenlerimize özel içeriklerin yer aldığı Öğretmenler Odası sayfası da yer alıyor. 

Detaylar ve daha fazlası www.cevkococuk.org  adresinde... 

egd_toplanti.jpgEkonomi Gazetecileri Derneği tarafından düzenlenen VIII. Küresel Isınma Kurultayı Komite Toplantısı, Enerji Verimliliği Derneği ev sahipliğinde gerçekleşti. Yoğun katılımın olduğu toplantıda özel sektör temsilcileri, sivil toplum kuruluşları ve akademisyenler hazır bulundu.

Yaptığı açılış konuşmasında toplantıya gösterilen ilgiden oldukça memnun olduğunu belirten EGD Başkanı Celal Toprak, "9 yıl önce "Küresel Isınma Kurultayı" yapacağız dediğimizde kurultaya kim katılır, bir şey olmaz Dünyaya, küresel ısınma ne ki gibi birçok umursamaz cevaplar almıştık. Bu cevaplar karşısında bizler de o dönemlerde umutsuzluğa kapılmıştık. Ancak gerek kurumların gerekse kişilerin konuya olan ilgisi her sene biraz daha arttı ve ne yapabiliriz soruları sorulmaya başlandı. Bir araya gelen ve ne yapabiliriz diye soran farklı sektör temsilcilerinin bugün burada olması ise konuya olan ilginin en güzel göstergesi." dedi.

Enerji Hanım Projesi'nin gösterdiği uluslararası başarı katılımcılarla paylaşıldı.

Paris-COP 21 İklim Değişikliği Müzakereleri ve Karbon Ekonomisi Süreçleri sunumu ile devam eden toplantıda Enerji Verimliliği Derneği, Paris COP 21 toplantısında tüm dünya ile paylaşılan Enerji Hanım Projesini ve projeye gösterilen ilgiyi katılımcılara aktardı. Ayrıca Dernek uzmanları tarafından, Paris COP 21 zirve sonuçları, karbon ekonomisi ve gerek sanayi gerekse ekonomik olarak Türkiye'yi bekleyen süreçler konusunda bilgi verildi. Toplantıda ÇEVKO Vakfı Genel Sekreteri Mete İmer de COP 21 Paris Anlaşması, ÇEVKO Vakfı'nın çalışmalarının çevresel faydaları ve yine ÇEVKO tarafından Türkiye'de ilk defa kullanılan, ambalaj atıklarının geri kazanımının karbon salımına etkilerini yerel verilerle hesaplayan program hakkında bilgiler verdi.

Paris- COP21 İklim Değişikliği Zirvesi sonuçlarına ilişkin diğer sivil toplum kuruluşları ve akademisyenlerin de görüşlerinin alındığı toplantı EGD Küresel Isınma Kurultayı 2016 program önerileri ile son buldu.

 

pg_logo.jpgSürdürülebilirlik çalışmalarını global 2020 hedefleri kapsamında yürüten ÇEVKO Vakfı üyesi P&G Türkiye, Gebze ve Şekerpınar üretim tesislerinde enerji tüketimi, toplam karbon salımı ve bertaraf edilen atık miktarı azaltılması konularında büyük mesafe katetti. P&G Türkiye, son dört yılda enerji tüketimini %17, toplam karbon salımını %13 ve bertaraf edilen atık miktarını %63 oranında azalttıp, Kasım 2015 itibariyle de, katı atık depolama alanlarına üretim kaynaklı ‘sıfır atık' gönderme hedefini gerçekleştirdi.

P&G'nin Sürdürülebilir Gelişim Raporu'nun 3 ana başlığı ise şöyle: Koruyoruz, Ortaklıklar Kuruyoruz, Öncülük Ediyoruz...

cappy_2.jpgCappy, Tetra Pak işbirliğiyle içecek sektöründe bir ilki hayata geçiriyor. Cappy, ürünlerini FSCTM Orman Yönetim Konseyi tarafından sertifikalandırılmış ormanlarda yetiştirilen ağaçlardan üretilen karton kutularda, meyve suyu severler ile buluşturuyor. FSCTM, ağaçların hasadının ormanın biyolojik çeşitliliğine, üretkenliğine ve ekolojik süreçlere zarar vermeyecek şekilde yapılmasını sağlayan sürdürülebilir yöntemleri destekliyor.

İçeçek sektöründe bir ilk
Cappy ve Tetra Pak arasında gerçekleşen işbirliğinin Türkiye'de içecek sektöründe bir ilk olduğunu vurgulayan Coca-Cola Türkiye Gazsız İçecekler Genel Müdürü Can Arcasoy: "Şirket olarak, iş yapış biçimimizin merkezine sürdürülebilirliği alıyoruz. Biliyoruz ki, yaptığımız iş, ancak ve ancak içinde yaşadığımız toplum ve çevre sürdürülebilir olduğu takdirde var olabilir. Sürdürülebilir ambalajlama konusu da sürdürülebilirlik faaliyetlerimizin içinde önemli bir yer tutuyor. Bu kapsamda FSCTM etiketine sahip Cappy kutularıyla tüketicileri en yüksek kaliteye sahip ürünlerle buluşturuyoruz. Cappy olarak Tetra Pak ile gerçekleştirdiğimiz işbirliğinin sektör açısından örnek teşkil etmesini diliyoruz."

1456128986_unilever_okatiatik_turkey_1.jpg

Sürdürülebilir Yaşam Planı doğrultusunda küresel iş dünyasına ve sektörüne örnek olacak çalışmalara imza atan ÇEVKO Vakfı üyesi Unilever, bu kapsamda yeni bir başarıya daha ulaştı. Şirket, fabrikaları, depoları, dağıtım merkezleri ve ofisleri de dahil olmak üzere, 70 ülkede 600'ü aşkın tesiste katı atık alanlarına tehlikesiz atık göndermemeye başladı. Faaliyetlerinde ortaya çıkan çeşitli tehlikesiz atıkları tanımlayan Unilever, bu tesislerden çıkan atıkların geri kazanımı için alternatif yöntemler buldu.

Unilever, Sürdürülebilir Yaşam Planı hedefleri kapsamında 4R (Reducing [Azaltma] - Reusing [Tekrar kullanma] - Recycling [Geri dönüştürme) - Recovering [Geri kazanım] Stratejisini büyük bağlılıkla uyguluyor. Unilever'in bu stratejisi, fabrika atıklarının inşaat malzemelerine, personel kafeteryalarındaki gıda atıklarının komposta dönüştürülmesi gibi pek çok alternatif kullanımla yeni bir kaynak yaratılmasına dayanıyor. 4R Stratejisine göre, öncelikle tehlikeli olmayan atıkların azaltılması, daha sonra ise geri dönüşümü veya geri kazanılması sağlanıyor.

Nihal Temur: "Unilever, sıfır tehlikesiz atık konusunda dünyaya örnek oluyor"
Unilever Türkiye, İsrail, Orta Asya ve İran Tedarik Zincirinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Nihal Temur konuya ilişkin şunları söyledi:
"Giderek artan dünya nüfusunun kısıtlı kaynaklarla idare etmek zorunda olduğu küresel bir güçlükle karşı karşıyayız. Bunun bilincinde olan Unilever, iş dünyasının önündeki kaynak verimliliği ve sürdürülebilirlik gibi en önemli sorunlarla mücadele etmek için, global çapta liderlik sergilemeye devam ediyor. Dünyada her yıl toplanan 1,3 milyarlık ton katı atığın %80'lik bölümü, katı atık alanlarına gönderiliyor. Bu miktar neredeyse 1,5 milyon futbol sahasını kaplamaya eşdeğer. Sıfır atık hedefimiz, Unilever olarak sürdürülebilir büyüme iddialarımızın yanı sıra kaynak açısından dayanıklılığımızı korumak ve iklim değişikliğiyle mücadele etmek konusundaki kararlılığımızın da altını çiziyor. Ancak daha geniş bir kitle hareketine ilham verebilmek için yapılacak daha çok iş var. Tüm dünyada sıfır atığa geçilmesi çalışmalarını hızlandırmak için Unilever ortaklarıyla bir ağ kurarak ve onlarla birlikte çalışarak, tüm dünyada öncü bir rol üstleniyor" diye konuştu.
 

yn_odul.jpg

The second Green Dot Industry Awards were given to winning projects in December 2015. The aim of the awards is to inform the public of the works of the “Green Dot” members, whose numbers in Turkey are increasing day by day, on their exemplary efforts beyond their legal responsibilities regarding recyling, and to encourage other firms engaged in similar activities.

We talked to the winners and asked them about their award winning projects and their future goals. We congratulate our firms and leave them to present their projects themselves….

Winners of the 2015 Green Dot Industry Awards!

“Environmental Social Responsibility Applications” Category

  • Akçansa, with the Project “Children Recycling Tomorrow"
  • Boyner, with “Recycle for Good” Project,
  • and Tetra Pak, with the Project “Little Things Renew Nature”

“Prevention Applications by Decreasing Resources Utilised in Packaging Design” Category

  • Frito Lay
  • Nestle Waters

“Waste Management System and Applications” CategoryFrito Lay,

  • Procter& Gamble
  • Unilever  

akcansa_logo.jpg

AKÇANSA
Environmental Social Responsibility Category / 2015 Green Dot Industry Award
Mining fields given back to nature

As Akçansa, we carry out all our activities with respect towards the environment and the public, we aim to provide a safer and prosperous future by improving the life quality of the society we are living in. With our projects “Children Recycling Tomorrow” and “Biodiversity”, which reflect our environmental concern, we were awarded the Green Dot Industry Award in the category of Environmental Social Responsibility Applications.

Working in collaboration with ÇEVKO Foundation and the Büyükçekmece Municipality, we prepared our project  "Children Recycling Tomorrow" for 4th grade students in order to inform and educate the children on how to seperate waste at its source, on recycling, and obtaining energy from waste, and on ways to use resources consciously for a sustainable world. We approached almost 3000 students from 15 schools with educational workshops by 24 volunteers from Akçansa. With the “Biodiversity” Project contest organised for the first time in Turkey in 2014 by Heidelberg Cement, one of the partners of our company, we aimed to increase biological diversity on mining fields. The purpose of the project was to give back to nature the land and natural wild life while production still continued on mining fields and also after it finished, with creative, different, and innovative projects; to increase and improve biological diversity on such areas.

boyner_logo.jpg

BOYNER
Environmental Social Responsibility Category / 2015 Green Dot Industry Award
Scholarships to Medical Students with Unused Clothes

The “Recycle for Good” project, carried out at Boyner and YKM stores, aims to put to use unused textile products. With this project, clothes gathered in our stores and cental offices are divided into groups as “can be reused”, “can be seperated into its raw material”, “can be converted into energy”, and thus recycled into economy and reuse.

After the clothes that are suitable to be given to those in need have been seperated from the pile, the income of charity bazaar sales and the recycling of raw material is transferred to the student scholarship fund of the Lokman Hekim Health Foundation, which is our project partner. We started this project in November 2014 and since then we have collected 3,440 boxes, in other words 50 tons of clothes. 4,769 items of clothing have been sent to the needy. 26,8 tons of clothes not suitable to be given away were converted into thread while 4,1 tons were converted into energy. Money collected from sales and recycling was used to give scholarships to 14 Medical Students this year.

We are satisfied with the one-year results of the project “Recycle for Good”. We are also honoured to be awarded in the category of Environmental Social Responsibility within ÇEVKO’s Green Dot Industry Awards. However, we are aware that we stil have a long way to go. We are extending invitation to all our customers to bring the items of clothing they no longer use to our Boyner and YKM stores. This is an act of goodness. Join us and let us make it grow together!

pepsico.png

FRITOLAY
Prevention Applications by Decreasing Resources Utilised in Packaging Design / 2015 Green Dot Industry Award

PepsiCo is a global food and drink company whose view point “Benefit Seeking Performance” means enabling sustainable growth for the society and our planet by making healthier investments for the future. PepsiCo has a portfolio consisting of delicious and nutrituous foods and drinks;  and its innovative methods that aim to reduce the use of energy, water, and packaging have resulted in considerable decrease in the packaging costs of transportation and sales activities.

There has been a 1,627-ton decrease in the amount of packaging owing to the project “Decreasing the Sealing Areas on Crisps Packets.” Also, the returnable parcels collected from our dealers and selling points after having dropped off the goods, are cleaned up at depots and reused; this has led to a two-third-rate decrease in packaging waste. Within the Project Gold – Phase II, the packet sizes have been diminished in accordance with the reduced weight of the goods based on the consensus among marketing and sales teams, leading to a lesser consumption of OPP by 2,5 million square meters (110.00 kg)

Waste Management System and Applications / 2015 Green Dot Industry Award

As PepsiCo, in order to realize our vision that we call “Benefit Seeking Performance”, while making a positive impact on the public with our achievements we are determined to be successful  both in business and financial aspects. In 2007, with the incentiveof TÜBİTAK, at our Kocaeli Factory and in 2010 at our Tarsus Factory, Solid Waste Plants (OWM) were established, where biogas is obtained from the organic waste discarded at the end of production, thus, with our organic waste, one thirds of the total energy consumed by our factories is compensated. The excessive mud at the Solid Waste Plants is drawn from the system and sent to the mud drying unit where it is dried, and then sent to the COMPOST facility for the production of Organomineral Fertilizer for the addition of the minerals that the potato plant needs. In this way, the fertilizer called “Naturalis” is obtained from our waste and given to the potatoes that are used in production, leading to the achievement of the “zero waste” target.

nestle_waters_2014.jpg

Nestle Waters
Prevention Applications by Decreasing Resources Utilised in Packaging Design Category / 2015 Green Dot Industry Award
Economizing in Electricity Equal to the One-year Need of a City with a Population of 100.000

Nestlé Waters was awarded in the second Green Dot Industry Awards Competition organised by ÇEVKO, where leading companies from Turkey and the world competed, in the category of Prevention Applications by Decreasing Resources Utilized in Packaging Design with its project “Using Reduced-Weight Packaging” it has been carrying out since 2009.

Nestlé Waters Turkey aims to reduce the use of raw material, the emission of greenhouse gases, and the consumption of energy at its Uludağ factory with its “Using Reduced-Weight Packaging” project in which it has invested 7,7 million TL in five years. With this project, Nestlé Waters has economised 50% in the consumption of electricity, and 35% in the consumption of packaging within the last five years. With a total of 88.716.724 Kwh energy saving, Nestlé Waters Turkey has economised energy equal to the one-year need of a city with a population of 100.000 people.

After expressing their joy at receiving an award with their project, which they have been working on for 5 years and getting successful results, Tolga Ünvan, Marketing Director of Nestlé Waters Turkey said “As Nestlé Waters, we consider environmental sustainability as one of our most important areas. Being one of the companies using preform in bigger volumes in Turkey, we lead the works on reduced-weight packaging. With the project, we have also encouraged our business partners in the sector to make their investments in mould and process. This venture that has honoured our trademark is important not only for us but also for the world we live in as well as the nature. We will continue our work to protect the environment and lessen our carbon footprints”

194 thousand trees saved with the reduction in the emission of greenhouse gases
With the use of methods like process optimization and design change within the project, the weight of raw materials was reduced; many parts of the packaging, from the bottle design to the design of the lid, were tested and changed.
While substantial economy was achieved in the consumption of packaging and energy, 194.500 trees were saved as a result of the reduced emission of greenhouse gases. Nestlé Waters, who has acquired an income of 35 million TL in five years with its investment, maintains leadership in the using of packaging, and consumption of energy in Turkey with its projects on reduced-weight packaging and energy saving.

pg_phase_logo_rgb_hr.jpg

PROCTER&GAMBLE
Waste Management System and Applications / 2015 Green Dot Industry Award
Zero Waste to Landfill

P&G is a 178-year old company whose main purpose is to create a better life for everyone in the present and in the future. With its three production facilities in two locations in Turkey, P&G aims to minimize environmental factors in all the phases of production-consumption by applying Global Environment Program alongside local regulations.

P&G follows the waste management program in its production facilities,  targeting 100% recycling and the 2020 sustainability vision “zero waste to landfill.”  Within the Global Environment Program, P&G aims to make environment friendly products, to minimize the consumption of resources during production, and to reduce to a minimum the emission of carbondioxide (CO2) in the transportation of the finished products. In order to realise these targets, P&G is developing projects that will reduce the usage of energy and water, the emission of CO2 and the amount of eliminated waste.

With the purpose of reducing the amount of factory waste by controlling waste sources, P&G has reduced its total energy consumption by 17%, emission of carbon by 13%, and the amount of eliminated waste by 63% in the last 4 years at its Gebze and Şekerpınar plants. As a result of these, P&G received the Waste Management System and Applications Award within ÇEVKO’s  “Green Dot Industry Awards” supported by PRO Europe (Packaging Recovery Organisation Europe).

 

tetrapak-tr.jpgTETRAPAK
Environmental Social Responsibility Category / 2015 Green Dot Industry Award
“Little Things Renew Nature” Has Reached 50 thousand Students

As TetraPak we are very happy to have been awarded the Green Dot Industry Award, in the  Green Dot Industry Awards Competition which was started for the first time by ÇEVKO in 2014. Our award was in the Environmental Social Responsibility category, Big Size Enterprise class,  for our project “Little Things Renew Nature” specifically for primary school students.

Our project “Little Things Renew Nature”, on which we have been working under the auspices of the Ministry of National Education for 11 years, has reached almost 1.150.000 primary school children. Also in 2015, we explained this project, which is mainly concerned with the environment, to 50.000 students.

We have made the content of our project fun and easy to learn for the students; we show them in practice how the cartons of milk and fruit juice are recycled with a recycling kit composed of 3 stations; we emphasize the benefits of recycling and explain to them that collecting packaging waste seperately at home and at school is an important step which starts the recycling chain.

 

 

  

ul_logo.jpg

UNILEVER
Waste Management System and Applications / 2015 Green Dot Award
No More Solid Waste to Dump Areas

We, Unilever redesigned our business plan ve expanding targets in a sustainable frame 5 years ago with the purpose of leaving a cleaner world to future generations while increasing our positive social influence.

‘Zero waste to the dump’ is one of Unilever’s targets that it has made a commitment to realize within its “Sustainable Life Plan.” Although this target was set for 2015 for Global Unilever factories, as Unilever Turkey, we reached that target two years in advance, in 2013.

In accordance with our Waste Management target, we have been producing on a ‘zero waste to the dump’ status in all of our facilities in Turkey (8 manufacturing plants and dispatch depots) since 2013. We seperate the solid waste at its source and recycle it or use it as energy. In conclusion, we do not send any solid waste to dump areas.

faaliyetler1453_3.jpg

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği bünyesinde kurulacak ve Birleşik Krallık Büyükelçiliği'nce finanse edilecek Çevre ve Enerji Verimliliği Merkezi Fizibilite Çalışması Projesi ile ilgili açılış toplantısı 11 Ocak'ta Ankara TOBB'nde ilgililerin katılımı ile gerçekleştirildi.

ÇEVKO Vakfı Genel Sekreteri Mete İmer'in de katıldığı ve açılış konuşmalarını TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Birleşik Krallık Türkiye Büyükelçisi Richard Moore ve T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanı Fatma Güldemet Sarı tarafından yapılan toplantıda projenin tanıtımının ardından kamu kuruluşları ve sanayicilere yönelik Ankara Odak Grubu oturumları ile devam edildi.

Bakan Sarı açılış konuşmasında; "Ülkemizde enerjinin yaklaşık yüzde 35'i, toplam elektrik tüketiminin ise yaklaşık yüzde 40'ı binalarda kullanılmaktadır. Bakanlığımızca binalarda yürütülen enerji verimliliği çalışmaları ile konfor şartlarından taviz vermeden, binalardaki enerji ihtiyacını azaltmak ve çevre dostu yapılaşmayı hedeflemekteyiz. Bu hedef doğrultusunda sivil toplum kuruluşlarımız ve ilgili kamu kurumları ile birlikte toplumsal farkındalık projelerine hız vereceğiz. Bu alanlarda kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarımızla birlikte ülkemiz için çalışmaya hazırız" şeklinde açıklama yaparak TOBB'un himayesinde kurulacak olan Çevre ve Enerji Verimliliği Merkezi'nin Türkiye'ye hayırlı ve uğurlu olmasını diledi. Bakan Sarı, fizibilite çalışması vesilesiyle 2023 yılında çevreye duyarlı enerji kullanımında ve tasarrufunda hedeflere ulaşılacağına inandığını kaydetti.

TOBB internet sitesinde yer alan ve işletmelerin çevre ve enerji verimliliği konularındaki uygulamalarını ve bu uygulamalar kapsamında karşılaştıkları problem ve ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla hazırlanan ankete buradan ulaşabilirsiniz. 

atasehir_otel_eg_1.jpg

Ataşehir Belediyesi, ÇEVKO ve Şişecam Cam Ambalaj işbirliğiyle Ataşehir'de otel personeline yönelik atık camların geri dönüşümü ile ilgili eğitimler veriliyor.

Eğitim kapsamında geri dönüşümün önemi, atık camların kirlenmeden evsel atıklardan ve diğer ambalaj atıklarından ayrı olarak toplanması, otellerde daha verimli ve sürdürülebilir toplama sisteminin kurulması konularında bilgiler veriliyor.

Cam atıklarının kaynağında ayrı toplanmasını sağlamak amacıyla düzenlenen bu eğitimler, Ataşehir'de bulunan toplam 10 otelde yapılıyor.

Eğitim çalışması kapsamında ilk seminer, Ataşehir Silence Otel'inde yapıldı.