P&G 15’inci Global Sürdürülebilirlik Raporu’nu Yayınladı Çevresel ve sosyal sorumluluk yaklaşımını ürün ve hizmetlerine entegre ederek insanların her gün daha iyi ve daha sürdürülebilir bir yaşam sürmesi için çalışan P&G, 15'inci Global Sürdürülebilirlik Raporu'nu yayınladı. Çamaşır makinelerinde yapılan yıkamalarda soğuk su kullanımı alışkanlığının artırılması, karbon salımının azaltılması, ihtiyaç sahiplerinin sağlık ve hijyen ihtiyaçlarının karşılanması konusundaki 2020 hedeflerine büyük oranda ulaşan P&G, çalışanlarının gönüllülük projelerine dahil edilmesi ve ürün inovasyonu konusunda da başarılı uygulamaları hayata geçirdi.

Global Raporlama Girişimi GRI'nın G3 İlkeleri doğrultusunda hazırlanan 15. Global Sürdürülebilirlik Raporu, P&G'nin son mali yıldaki sürdürülebilirlik sonuçlarını, bu alanda attığı yeni adımları ve 2020 hedeflerini ortaya koyuyor. P&G'nin Global Sürdürülebilirlik Raporu, şirketin şu alanlardaki somut ilerlemelerini içeriyor: "Kaynakların korunması, yenilenebilir kaynaklar, atıktan değer kazanma, ev konforu, sağlık ve hijyen." Rapora göre bu yıl özellikle su ve enerji kaynaklarının korunması ile karbon salımının azaltılması konularında çok önemli adımlar atıldı. 

P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, şirketin uzun vadeli sürdürülebilirlik hedefinin çok yüksek olduğunu, bu hedeflerin bir kısmına şimdiden ulaştıklarını söylüyor ve şöyle devam ediyor: Türkiye'de ise son 5 yılda Gebze ve Şekerpınar üretim tesislerinde toplamda enerji tüketimi %37, su tüketimi %36, atık miktarı %45 ve karbon salımı %48 oranında azaltıldı."

P&G'nin dünyanın farklı bölgelerinden örnek sürdürülebilirlik uygulamaları

Sürdürülebilir uygulamalar kapsamında kaynakları korumaya, yenilenebilir kaynaklar kullanmaya, inovatif ürün geliştirmeye ve kurumsal vatandaş bilinciyle hareket etmeye özen gösteren P&G'nin, geçtiğimiz yıllarda hayata geçirdiği başarılı uygulamalardan bazıları:

P&G'nin Çin'deki Huangpu fabrikası, yerli bir enerji şirketiyle anlaşarak fabrikanın çatısına güneş panelleri koydurdu. Bu paneller her yıl çevreye 600 ton daha az karbon salımı olmasını sağlayacak.

Almanya'daki tüm P&G tesisleri dahil dünyada toplam 50'den fazla fabrika, katı atık sahalarına sıfır atık gönderiyor. Bu çalışmalar çevreye olumlu etki göstermenin yanında, P&G'ye satış ve maliyetten tasarruf olarak 1 milyar dolardan fazla değer sağladı.

California Oxnard fabrikasında su kullanımı yaklaşık yüzde 25 oranında azaltılarak yılda 900.000 dolardan fazla tasarruf yapıldı.

Pantene "Beautiful Lengths" programı, saç bağışlarıyla kanser hastası kadınlara gerçek saçtan peruklar üretiyor. Kampanyaya 2006 yılından bu yana yapılan 480.000'i aşkın saç bağışı, Amerikan Kanser Derneği ortaklığı ile 28.000'den fazla ücretsiz peruk dağıtılmasını sağladı. Program 2012 yılında Avustralya ve Yeni Zelanda'yı kapsayacak şekilde genişletildi.

Bugün dünyada 100 milyondan fazla kişinin evsiz olduğu veya kötü koşullarda barındığı öngörülüyor. P&G çalışanları ve markaları, Singapur, ABD, Malezya, Güney Afrika, Polonya, Kosta Rika ve daha birçok ülkede ailelerin hayatlarında küçük ama anlamlı değişiklikler yaratmak için çalışıyor.  Bu yıl 12 ülkede ailelerin yararına gönüllü çalışmak için yaklaşık 3000 P&G çalışanı başvuruda bulundu. Ev konforunu paylaşma kararlılığı çerçevesinde, Habitat for Humanity örgütüyle dünya genelinde aile evlerinin inşası, onarımı ve temizliğine hem çalışanlarla hem de parasal olarak destek sağlanıyor.

P&G Türkiye'nin 2013'te düzenlediği Dünya Günü etkinliği, tüm P&G içinde en iyi program seçildi. Geçen yılki Dünya Günü kapsamında P&G Türkiye yıllık 328.000 plastik şişe ve 117.000 çöp poşeti kullanımının azaltılmasına ve 1.5 milyon litre su tasarrufu yapılmasına katkı sağladı.