ÇEVKO Vakfı ve CarrefourSA iş birliğinde düzenlenen Yeşil Nokta Hediye Kartı etkinliğinde, market alışverişlerinde çevresel etkiyi de önemseyen ve Yeşil Nokta’lı ürünleri tercih eden bin tüketiciye 50 TL tutarında CarrefourSA hediye kartı dağıtıldı. ÇEVKO Vakfı’nın 2024 yılı içerisinde yaptırdığı “Yeşil Nokta Algı Araştırması” sonuçlarına göre, tüketicilerin büyük çoğunluğu Yeşil Nokta’lı markalara güvendiklerini, satın almaları halinde geri dönüşüme destek oldukları için kendilerini iyi hissedeceklerini, Yeşil Nokta’lı ürünleri kullanmayı sürdüreceklerini ve başkalarına da önereceklerini bildiriyor. 

ÇEVKO Vakfı’nın 2024 yılı içerisinde yaptırdığı “Yeşil Nokta Algı Araştırması” sonuçları, Vakfın Türkiye’deki temsilcisi olduğu uluslararası Yeşil Nokta markasının ülkemizdeki tüketiciler nezdinde bilinirliği, algısı, ve satın alma kararlarına etkisi hakkında çarpıcı sonuçlar ortaya koymuştu.

Araştırma sonuçlarına göre her iki kişiden biri Yeşil Nokta işaretini daha önce gördüğünü belirtiyor. Her beş kişiden biri Yeşil Nokta’nın anlamını doğru ifade ediyor. Araştırmaya katılanların yüzde 75’inden fazlası, kısa bir tanıtımın ardından, Yeşil Nokta’lı markalara güvendiklerini, satın almaları halinde geri dönüşüme destek oldukları için kendilerini iyi hissettiklerini, Yeşil Nokta’lı ürünleri kullanmayı sürdüreceklerini ve başkalarına da önereceklerini ifade ediyor. Araştırmaya katılan tüketicilerinbüyük çoğunluğu, Yeşil Nokta’yı kullanan şirketleri yasal yükümlülüğünü yerine getiren, sürdürülebilirlik konusunda çalışan, çevreye olan etkisini hesaplayan, geri dönüşüme mali destek veren, üretici sorumluluğunu uygulayan şirketler olarak algıladıklarını beyan ediyor. Ürünün çevreye olan etkisi, tüketicilerin seçtikleri markaya karar vermelerinde en etkili dört faktör arasında yer alıyor ve her iki tüketiciden birinin dikkatini çekiyor.

Bu kapsamda Yeşil Nokta’nın tüketici nezdindeki bilinirliliğini arttırmak ve çevresel etkiyi önemseyen tüketicilerin aile bütçelerine katkı sağlamak amacıyla ÇEVKO Vakfı tarafından CarrefourSA iş birliğinde Yeşil Nokta Hediye Kartı etkinlikleri düzenlendi. Etkinlikler İstanbul’da, Acıbadem Hiper (Tepe Nautilus), Maltepe Park Hiper, Fulya Hiper ve Ataşehir Metropol Hiper olmak üzere 4 CarrefourSA Hiper Markette kurulan ÇEVKO Vakfı Yeşil Nokta stantlarında gerçekleştirildi.

Etkinlikte, her 500 TL tutarındaki alışverişleri içerisinde 5 adet Yeşil Nokta’lı ürün yer alan tüketicilere, 50 TL CarrefourSA Hediye Kartı armağan edildi. Yeşil Nokta maskotunun da yer aldığı bu etkinliklerde tüketicilere Yeşil Nokta’ya ve geri dönüşüme ilişkin bilgiler aktarıldı.