P&G’nin doğadan ilham alan markası Oral-B, Watsons ve ÇEVKO Vakfı iş birliği ile Marmara denizindeki kirliliğin azaltılmasına katkıda bulunuyor. Çevre Haftası ve Dünya Okyanus Günü kapsamında 20’den fazla dalgıçtan oluşan bir ekip İstanbul Ortaköy sahilinde Marmara Denizi’ne dalarak plastik atık temizliği yaptı. Çıkarılan plastik atıklar Beşiktaş Belediyesi tarafından geri dönüşüm için teslim alındı. Bu anlamlı sosyal sorumluluk projesi Watsons mağazalarından Oral B Pure Active ürünü satın alan tüketicilerin katkısıyla gerçekleşiyor.

Tüketicilerin yaşamını iyileştirmeye odaklanan P&G markası Oral-B, Marmara denizindeki plastik atık kirlenmesine karşı yürütülen mücadeleye güçlü bir destek veriyor.

Bu kapsamda 20’den fazla dalgıçtan oluşan bir ekip, Çevre Haftası ve Dünya Okyanus Günü kapsamında İstanbul’da Ortaköy sahilide dalış yaparak denizdeki plastik atıkları temizledi. Dalgıçlar deniz altından canlı yayın yaparak denizin son durumunu gözler önüne sererek yapılan temizlik çalışmalarını gösterdiler.

Oral-B’nin ÇEVKO Vakfı (Çevre Koruma ve Ambalaj Atıklarını Değerlendirme Vakfı)ve Watsons iş birliği ile hayata geçirdiği kampanya kapsamında Watsons mağazalarından Oral-B Pure Active ürünü satın alan tüketiciler bu temizlik çalışmasına katkıda bulunabilecek.

P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Kurumsal İletişim Başkanı Ayça Turgay konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı: P&G, dünyada 180’den fazla ülkede günde 5 milyar insanın hayatına ürünleri ile dokunuyor ve bizim amacımız yaşamları iyileştirmek. İçerisinde bulunduğumuz dönemin ise bizim için ayrı bir önemi bulunuyor çünkü 2022, P&G’nin Türkiye’deki 35’inci yılı. Biz, ülkemizdeki 35’inci yaşımızı Sevgi Her Kapıyı Açar söylemi ile kutluyoruz. Bugün 20 markamızla, her 10 evden 9’unda olmanın ve bu evlerin kapılarını sevgi ile açmanın sorumluluğunun farkındayız. Aynı şekilde bir Kurumsal Vatandaş olarak, insanları ve çevreyi olumsuz etkileyen sorunlara karşı da sorumluluklarımız olduğunun bilincindeyiz. Bu nedenle tıpkı geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiğimiz 42 iyilik hareketi ile olduğu gibi, topluma ve çevreye hem şirket olarak hem de markalarımızla katkıda bulunuyor, kendimize koyduğumuz sürdürülebilirlik hedefleri ile sektöre öncü ve rol model olmaya çalışıyoruz. Bir P&G markası olarak Oral-B de bu yaklaşımla sorumluluklarını yerine getirmeye ve topluma katkı yaratan projeleri hayata geçirmeye odaklanıyor. Bir zamanlar balık bolluğuyla ve çeşidiyle gündeme gelen Marmara Denizi ne yazık ki artık kirliliğiyle gündeme geliyor. Plastik atıklar tüm denizlerde olduğu gibi Marmara’da da önemli bir kirlenme nedeni oluşturuyor. Plastik atıklara karşı mücadeleye destek vermek için ÇEVKO Vakfı ve Watsons ile iş birliği yaparak güçlü bir çalışma başlattık. Tüketicilere de Marmara’nın temizlenmesine katkıda bulunma fırsatı sunuyoruz. Güzel sonuçlar alacağımıza inanıyor, projedeki ortaklarımıza teşekkür ediyorum.”

ÇEVKO Vakfı Genel Sekreteri Mete İmer ise denizlerin ve okyanusların kirlendiğini, bu kirliliğin en önemli sebeplerinden birinin plastik atıklar olduğunu ve bu konuda aksiyon alınması gerektiğini vurguladı. Plastikli ürün piyasaya süren şirketlerin sorumluluk içerisinde hareket etmeye başladığını aktaran İmer, “Denizlerimizin kirlenmesinde bu konudaki farkındalık ve tüketici bilinci en önde yer alıyor, dolayısıyla artık dünyamızı gerçekten artan nüfus, azalan kaynaklar ve iklim krizi nedeniyle daha incinebilir olarak görüyoruz. Bundan sonra gelecek kuşaklara bugünleri bırakıp bırakamayacağımızın endişesi içerisindeyiz. Bu tip etkinlikler farkındalık yaratmak için çok önemli. Ben iki şirkete de ÇEVKO Vakfı olarak teşekkür ediyorum. ÇEVKO Vakfı olarak paydaşlarımızla birlikte ülkemizde ve dünyada bilinç kazandırmaya devam edeceğiz,” İfadelerini kullandı.

Watsons Türkiye Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Birim Müdürü Beste Çokgüler de Dünya Okyanus Günü kapsamında denizlerin ve okyanusların temizliğine dikkati çekmek için projeyi başlattıklarını belirterek “Markalar olarak perakende kozmetik sektörünü yeşillendirmek için Watsons Türkiye olarak hem kendi markalarımızı hem tedarikçi markalarımızı bir araya getirip devamlılığı olan sürdürülebilirlik projeleri yapıyoruz. Hem çevresel sürdürülebilirlik hem toplumsal sürdürülebilirlik bizim globalde de Türkiye'de de çok önem verdiğimiz bir konu. Burada tabii ki sadece markaların bilinçlenmesi ve bu projeleri yapması, hayata geçirilmesi değil, bunun yanında müşterilerin bilinçlenmesi ve daha sürdürülebilir ürünler tercih edilmesi daha sürdürülebilir bir hayat tarzının benimsemesi de bizler için çok önemli ki bir değişimin parçası olabilelim” şeklinde konuştu.

Oral-B Pure Active

%99 doğal kaynaklı etken maddelerle formüle edilen Oral-B Pure Active Diş Macunu Ecocert Greenlife Tarafından Cosmos standardına göre Cosmos Natural onaylı. Ambalajı ise geri dönüştürülebilir kartondan oluşuyor.