Haberler

tuzla2.jpg

Yaptığı bilgilendirme çalışmaları ve eğitimlerle en çok çocuklara ulaşmayı ve geri kazanım bilincini oluşturmayı amaçlayan ÇEVKO Vakfı, 2 Nisan'da Tuzla Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü işbirliği ile Tuzla Viaport Marina'da geri dönüşüm etkinliği düzenledi.

Düzenlenen etkinlikte, Çevreci Kedi ÇEVKİ, cam şişe, pet şişe, karton kutu, metal kutu ve meyve suyu kutusundan oluşan ambalaj atığı dostlarıyla sevimli kuklaları ve geri dönüşüm şarkıları ile çocuklara seslenen Volkan Abi ambalaj atıklarının çöp olmadığına dair mesajlar verdiler.

Yaklaşık 200 çevreci çocuk ve ailelerinin katıldığı etkinlikte, Tuzla'da yapılan geri dönüşüm çalışmaları ile ilgili bilgiler verildi ve çocuk kitapları dağıtıldı. ÇEVKİ ve ambalaj dostları ile fotoğraf çekilen, kukla gösterisi ile eğlenerek öğrenen çocuklar, keyifli bir gün geçirdi.

topluresimcekimi.jpgKarbon salımında cimri davranan şirketler, 3. İstanbul Karbon Zirvesi'nde Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği (SÜT-D) tarafından Düşük Karbon Kahramanı olarak ödüllendirildi. Uluslararası Emisyon Ticareti Derneği (IETA), İTÜ Arı Teknokent ve İTÜNOVA TTO desteğiyle SÜT-D tarafından düzenlenen zirvede, Türkiye'den ve yurt dışından katılan 58 proje değerlendirildi. Başarılarıyla dikkat çeken 19 şirket, kurum ve kişi Düşük Karbon Kahramanı ödülünü Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Müsteşarı Prof. Dr. Mustafa Öztürk'ün elinden aldı.

Şirketler düşük karbon kahramanı olmak için yarıştı
Başvurularda enerji projeleri öne çıktı. Atıktan enerji üretiminde sürdürülebilir atık yönetimi karbon azaltımı başarıları ile İzaydaş, Körfez Enerji, Hexagon Katı Atık Yönetimi firmaları Düşük Karbon Kahramanı olurken, DB Tarımsal Enerji tarladan egzoza biyodizel üretimi, Borusan EnBW Enerji Balabanlı Rüzgar Enerji Santrali, Türk Hava Yolları yakıt tasarrufu azaltımı projeleriyle Düşük Karbon Kahramanı ilan edildiler. "Sıfır Karbon Ayak İzi Ormanları Projesi" ile başardıkları karbon yönetimi teknik ve sosyal çıktıları Zorlu Enerji Grubu'nu Düşük Karbon Kahramanı yaptı. Akçansa, klinker üretim hattı baca gazından mikroalg üretiminde karbondioksit tutulması, Esan Eczacıbaşı sıfır karbon salım hedefli maden stok sahası yönetimi, Enat Endüstriyel Ağaç, hızlı büyüyen ağaçlı yeni ormanlarla karbon yutak alanları kazandırılması çalışmaları ile ödüllendirildi. Dow Türkiye, mevcutlara göre küresel ısınma potansiyeli düşük, yeni nesil, geri dönüşebilir membran ürünü ile Green Chemicals ise çevre dostu atık su arıtımı kimyasalı ile Düşük Karbon Kahramanı ödüllerini aldılar. "İklim Değişikliği Eylem Planı ve Uygulamaları" ile Garanti Bankası, "Karbon- Nötr Bankacılık" projesi ile Türkiye Sınai Kalkınma Bankası (TSKB) ödüle layık bulundular.

unilever_abd.jpgÇevreyi korumak amacıyla Amerikalıların yaptığı pek çok şey var; yine de çoğu, nüfusun sadece üçte birinin uyguladığı çok basit bir işlemin yapacağı etkinin farkında değil: banyoda geri dönüşüm. Bu nedenle, dünyanın en büyük ambalajlı tüketici ürünleri şirketlerinden biri olan Unilever Amerika, ajansı Weber Shandwick'i Amerikalıları eğitmek ve banyo "boşlarını" geri dönüştürmeye teşvik ederek marka farkındalığı oluşturmakla görevlendirdi.

Nisan 2015 te, Weber Shandwick,"Sudan Geçir. Geri Dönüştür. Yeniden Hayal Et" kampanyası ile tüketicileri banyoda geri dönüşüm konusunda eğitmek ve boşalmış banyo ürünleri ambalajlarının neye dönüşebileceğini hayal etmelerini sağlamak amacıyla bir program başlattı.

Sosyal medyada geri dönüşüm sohbetini hızlandırmak için Weber Shandwick geri dönüşümü, Vine sihirbazları Zach King ve Megan Cignoli ile takım çalışması yaparak altı saniyede gerçekleşecek şekilde oluşturarak, #ReimagineThat’i hayata geçirecek ilginç kısa videolar oluşturdu. Tüketicilerde davranış değişikliğini teşvik etmek için de, katılımları da ödüllendirdi 

suleymanpasa_foto.jpg

22-24 Nisan tarihleri arasında, Süleymanpaşa Belediyesi Gençlik Merkezi'nde düzenlenen ve birbirinden eğlenceli onlarca etkinliğin olduğu şenlikte taş boyama atölyesi, yüz boyama atölyesi, maske atölyesi, sulu boya atölyesi, mandaldan oyuncak atölyesi, rüzgar gülü atölyesi, hamur-takı yapım atölyesi, acrimboldo atölyesi, eğlencelik kimya dersleri, illüstrasyon atölyesi, Can, Jurassic age, şişme çocuk oyun grupları çocuklarla buluştu. Şenliğin ikinci günü sürprizleri Maskot Doğaçlama Gösterisi, Kukla Dans Grubu, Sosis Balon/Yüz Boyama, Köstebekgiller, Halk Oyunları Gösterileri, Süleymanpaşa Belediye Konservatuarı gösterileri ve Maskot Rock Grubu oldu.

Çevre konusunda çocuklarda farkındalık yaratmak ve ambalaj atıklarının çevresel ve ekonomik birer değer olduğu ile ilgili mesajlar vermek için çevreci kedimiz ÇEVKİ ve pet şişe, süt kutusu, metal kutu, karton kutu ve cam şişeden oluşan ambalaj atığı dostları da çocuklarla buluştu. Hem öğrenen, hem eğlenen çevreci minikler, maskotlarımızla bol bol fotoğraf çektirdiler.

yesil_durus.jpgGün geçmiyor ki bir aktris veya model daha Kırmızı Halı etkinliklerinde "ekolojik moda" trendine yüzünü dönmesin. Bu hafta Harry Potter filmlerinden tanıdık bir yüz olan İngiliz Emma Watson, New York'taki Met Ball para toplama etkinliğinin ünlü yüzü olarak giydiği Calvin Klein kıyafetle dikkatleri üzerinde topladı.Ancak bu eşi benzeri olmayan kıyafeti özel yapan güzelliğinin ötesinde, bizzat ünlü modacı Calvin Klein tarafından geri dönüştürülmüş plastik şişeler kullanılarak yapılmış olması.

Watson'ın giydiği siyah beyaz beş parçalı kıyafet üç tip ekolojik iplikle üretildi. Ayrıca futuristik kostüm organik ipek ve geri dönüştürülmüş malzemeden üretilmiş fermuarlarını da saymak gerekli. Tüm kullanılmış pet şişelerin, İtalya'da toplanıp işlendiğini de belirtelim.

Tasarım üstadı Calvin Klein, etkinliğin teması olan "Teknoloji Çağında Moda"dan esinlendiğini ve plastiğin, dünyanın en büyük kirliliği olduğunu söyledi. Kıyafet aynı zamanda "Green Carpet Challenge" adı verilen ve giyim kuşamda sürdürülebilirliğe dikkat çeken müsabakanın da bir parçası olmuş oldu.

Oskarlı aktris Lupita Nyong'o da Calvin Klein'ın bir diğer ekolojik tasarımını üzerinde taşıdı. Yeşim taşı rengindeki pullu elbise, tasarım ekibinin "etik ve estetiğin mükemmel evliliği" diyerek taçlandırdığı bir diğer ekolojik kıyafet örneği olarak etkinlikte boy gösterdi.

tskb_cop21.jpg

Aralık 2015'te Paris'teki COP21 sonucu varılan tarihi iklim anlaşması, 22 Nisan 2016'da New York'taki Birleşmiş Milletler Genel Merkezi'nde törenle imzaya açıldı. Anlaşmaya Türkiye dâhil 177 ülke imza attı. Küresel ısınmanın etkilerini yavaşlatmayı ve bütünüyle olmasa da doğaya verdiği hasarı gidermeyi amaçlayan Paris İklim Anlaşması'nı Türkiye adına Çevre ve Şehircilik Bakanı Fatma Güldemet Sarı imzaladı.

Türkiye Sanayi ve Kalkınma Bankası - TSKB'nin Paris İklim zirvesi ile ilgili hazırladığı inceleme raporu geçtiğimiz günlerde yayınlandı. Rapor; konferansın ana sonuçlarını, anlaşmanın imza sürecini ve önemli unsurları, Türkiye'ye olan etkilerini, iklim değişikliği finansmanı ile çalışmaların Türkiye sanayi ve finans sektörlerine olan etkilerini içeriyor.

TKSB'nin hazırladığı rapora ulaşmak için tıklayınız.

Kaynak : www.tskb.com.tr

pinaryogurt.jpg

Pınar, yoğurt ambalajlarının tüketiciler arasında en çok saksı olarak kullanılması fikrinden yola çıkarak, Pınar Doğal Yoğurt kova ambalajlarını saksı görünümünde yeniden tasarladı.

Pınar, tüketici alışkanlarını dikkate alarak geliştirdiği "Pınar Yoğurt Ambalajları Saksıya Dönüşüyor" kampanyası kapsamında kova yoğurt ambalajlarını yeniledi. Pınar Doğal Yoğurt ambalajlarının tüketiciler arasında en çok saksı olarak kullanılmasından yola çıkan Pınar, tüketicilerin çiçek ve bitki sevgisinden ilham alarak 2000 ve 2250 gramlık Pınar Doğal Yoğurt kova ambalajlarını saksı görünümünde yeniden tasarladı.

Türkiye'deki tüm satış noktalarından ulaşılabilecek yeni Pınar Doğal Yoğurt'ların yeşil ve turuncu renkteki saksı görünümlü ambalajları, havaların ısınmaya başlayacağı önümüzdeki günlerde tüketicilerin evlerini, balkon ve bahçelerini süsleyecek.

yaklasan_etkinlikler.jpg

UKAY 2016 
8. Ulusal Katı Atık Yönetimi Kongresi
11-14 Mayıs - Karabük 

IFAT Münih 2016
Uluslararası Geri Dönüşüm Su, Kanalizasyon, Atık ve Hammadde Yönetimi Fuarı
30 Mayıs-Haziran 2016 Münih, Almanya

aayy_taslak.jpgAmbalaj ve Ambalaj Atıklarına İlişkin 94/62/EC sayılı Direktifi ile bu direktifteki revizyonlara ve yeni gelişmelere uyum sağlanabilmesi amacıyla ve hali hazırda uygulanmakta olan ambalaj atıklarının kaynağında ayrı toplanması çalışmalarının veriminin ve etkinliğinin arttırılmasını sağlamak için "Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Taslağı" Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nca yenilenerek, kurum görüşlerine açıldı. Taslak ile ilgili olarak 10 Nisan 2016 tarihine kadar görüş bildirmek mümkün.

Yönetmelik taslağına buradan ulaşabilirsiniz.

Görüş bildirme ve diğer detaylar için tıklayınız.   

cam2.jpg

24.08 2011 tarihimde yayımlanan Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliğine göre; piyasaya ambalajlı ürün süren firmalar, piyasaya sürdükleri ambalajların belli miktarını toplamak/toplatmak zorundadırlar. Yönetmeliğe göre; 2015 yılında % 48 olarak belirlenen oran, 2016 ‘da %52'ye, 2020 yılında ise % 60'a ulaşacaktır.

ÇEVKO, yaklaşık 10 yıldır Türkiye'nin ilk Yetkilendirilmiş Kuruluşu olarak yükümlülüğünü üstlendiği piyasaya sürenler adına bu görevi başarı ile yerine getirmektedir. Ancak, piyasaya süren firmaların ürünleri için kullandıkları ambalajların kaynağında ayrı toplanıp geri dönüştürülmesinde önemli sıkıntılar vardır. Bu ambalajlardan, temini için ÇEVKO olarak harcadığımız zaman ve para, göz önüne aldığında cam, geri dönüşümünde en fazla sıkıntı yaşadığımız ambalaj türü olarak öne çıkmaktadır. Son 10 yıl içinde çalıştığımız belediyelerin sınırları içinde bulunan yaklaşık 22 milyon kişiye, ambalajların kaynağında ayrı toplanması konusunda bilgilendirme yapmamıza karşın 2014 yılı içinde ancak 99 bin 256 ton camın geri dönüşümünü belgeleyebildik. 2014 yılında yaklaşık olarak 1 milyon ton(**) cam ambalajın pazara sürüldüğü dikkate alınırsa; bizim belgelendirdiğimiz atık cam miktarının o yıl geçerli olan % 48'lik yükümlük miktarının çok altında kaldığını( %10) söyleyebiliriz. ÇEVKO' dışındaki öteki iki yetkilendirilmiş kuruluşun belgelediği cam ambalaj miktarlarını da hesaba katsak bile bu oran ancak %14-15 ler seviyesine çıkar.

Atık cam ambalaj, fiziksel özelliği (kırılabilir) ve düşük fiyatı nedeniyle; hemen hemen her sokakta rastladığımız sokak toplayıcılarının bile ilgisini çekmemektedir. Kaynağında ayrı toplama çalışmalarının pahalı bir yöntem olması, ayrıca Anadolu Cam Sanayi'nin belediyelere verdiği cam kumbaraların istenilen verimliliği sağlayamaması, ÇEVKO olarak bizi yeni arayışlara yöneltti.